06 maj 2008

Talförbud

Jag har varit hes en längre tid, närmare bestämt nästan en månad.
I tre veckor har jag låtit bli att sjunga och det har blivit lite, lite bättre men igår ringde jag vårdcentralen och fick träffa en ung AT-läkare idag som försökte titta lite i min hals med hjälp av speglar men jag fick såna fruktansvärda kväljningar att det inte gick så bra.
Efter konsultation med en annan läkare kom hon fram till att jag ska prova med total röstvila i två veckor och se om det blir bättre av det. Annars får jag åka in till öronnäsahals och få en kamera ner genom näsan och se bilder på mina stämband.

Jag har alltså varit tyst nu i 4,5 timmar och jag håller på att bli galen. Var på min lokala ICA-butik och skulle inhandla anteckningsblock och personalen som jag känner (det är en liten stad) bara skrattade åt mig och tyckte det skulle bli två sköna veckor.
Pappa och jag försökte ha en konversation om hundvaktande och andra saker och det slutade med att han också använde få ord och teckenspråk.

Det här blir en prövning, helt klart.

2 kommentarer:

Sara Haldert sa...

Men Carina - hur ska du klara DET!?

carina sa...

Jag vet inte riktigt men det kommer bli spännande två veckor helt klart.
Första dan har varit fruktansvärd.