09 juli 2006

Äntligen!

Äntligen kom tårarna jag har väntat på.
Tog en lång promenad nu på kvällen för jag klarade inte att vara ensam hemma men samtidigt ville jag inte träffa nån. hade lugn melankolisk musik i lurarna och gick runt utan mål.

Har hela veckan varit helt fokuserad på att klara helgens föreställningar och nu när det är avklarat så började jag tänka på vad det verkligen innebär att mamma är borta.
Och då kom den. Saknaden.
Och då kom tårarna.
Aldrig har det väl känts så skönt att gråta.


På måndag börjar vi repa in E i min roll så att vi inte ska behöva ställa in ifall jag inte orkar stå på scen. Jag tror att det kommer göra att jag orkar. Bara det att veta att allt fixar sig ändå. Att det inte står och faller med mig.
Mina vänner i teatern är guld värda och på nåt sätt måste jag få dom att förstå det.
Att det är dom som hjälper mig igenom det här just nu. Att utan dom skulle jag inte orka.

5 kommentarer:

deeped sa...

kram

carina sa...

tack

Lill-Krizan sa...

Jag vet inte vad jag ska skriva, men jag skriver ändå.
Gråt, flicka. Gråt.

Kram.

annaochheidi sa...

Jag beklagar sorgen, tjejen... Jag förlorade också min mamma i cancer förra sommaren, och pappa i hjärtattack denna sommar.. Ta en dag i taget och fortsätt andas, och gå på teater och göra annat som du mår bra av ibland.

kram
Anna

carina sa...

lill-krizan: Tack.

annaochheidi: Jag beklagar din sorg och känner med dig... Jag vet inte vad jag skulle göra om min pappa också försvann nu. Men det är som du säger... en dag i taget och fortsätta andas. *kram*